torsdag 11 februari 2010

Solens & vindarnas ö

Allt är bra! Men längtar otroligt mycket efter sommar och sol. Och Öland. Och huset.

Idag var ännu en ny ankomstdag, en baggis med tanke på det som komma skall på söndag.. Dumdumdudm... Ikväll har vi haft en härlig tjejkväll, jag, Mikaela, Angelica och Amanda tillsammans med ett halvt kilo räkor och två kilo vitlök. Ahh..luktar gott här nu. Jag och Hatten är två stora matvrak som inte tänker på någon annan när vi är hungriga. Då är det "försten till kvarn"och sen, synd om dig, du var för långsam! Vi sträcker oss över varandra, pratar med mat i munnen och kan inte svara på tilltal förrän vi är mätta. Vilket i regel brukar vara när maten är slut. Om man har tur. Jag tycker vi har en sund inställning till mat. Det finns ju en anledning till att man är hungrig och då tycker vi helt enkelt att man ska ta vara på tillfället och då kan man lika gärna äta gott och mycket. Sen att både vi själva och andra skämtar om våra bakdelar är en anna sak. Typ "floff, floff, floff,floff" och "bred last" är två vanliga kommentarer på jobbet. Vi kan bara svara med orden " we like big butts and we cannot lie!" Igår fick jag ett mms av Johan och Pernilla med en ultraljudsbild. Pyret är beräknat att komma till Kalmar 11 juni. I'll be there! Amanda: Inga insmugglade småungar från Bolivia är du snäll! Mamma är orolig, hon trodde hennes småbarnsperiod var över! Idag fick jag en gäst som jag hade en lång diskussion med. Det började med att han frågade vart jag kom ifrån och det visade sig då att han brukade spendera mycket tid i Färjenäs (nog inte allt för mycket om man misstar sig på namnet) och i Byxelkrok. Han undrade också vad jag gjorde på sommaren (typ Sällskapsresan: "Men vá gör du på wriktigt då?) och jag förklarade att jag jobbat på hotell samt utomlands. Han tyckte det var fantastiskt att säsonga och han hade gjort det i femton år. Jag höll med den vise mannen men förklarade också att jag nu skulle sluta med detta till våren varpå då mannen utbrister: "Gör slut!" Nej det tänker jag inte göra men det kommer nog allt att klia i fingrarna, det kan jag ju inte sticka under stol med.

4 kommentarer:

  1. Karoline12.2.10

    Söt hund :)

    SvaraRadera
  2. åh, jag längtar också hem till ön och till sommarn...

    SvaraRadera
  3. Vilka fina sommarbilder! Gästen låter ju som en kul snubbe, haha. Man måste nog ha en viss personlighet för att orka säsonga i 15 år!

    SvaraRadera
  4. syster19.2.10

    mamma e orolig for smabarn??!! mamma du vet att du borjar bli gammal nu... du vet de e snart mormors dax (lagg marke till att ja sa mormor! inte farmor) iallafall! spelar val ingen roll om de e insmugglat eller egenavlat.. tro mig dessa ungar e mo sotare!;)

    SvaraRadera