söndag 11 juli 2010

Mina vänner, vi har en balkong! Typ..

Joråsåatte.. Så här ser den ut.

Nu jädrar! Imorgon börjar två veckors intensivt jobbande. Skönt. Mycket är planerat just under denna tid också. Imorgon blir det sol och bad med svärföräldrarna samt moster. På onsdag kommer Hanna och på lördag Amanda. Kul kul kul. Nyss ringde Andreas och var trött på livet. Tydligen så suger det i Hagfors. Vem hade kunnat tro det? Trodde det var värsta metropolen.. Nä, skojar bara men kanske han kommer hem redan om en vecka och då blir ingen gladare än jag. Ja, kanske han.

Så  fort jag slutar jobba väntar "semester" på Öland. Det ska bli så gött! Öland och Kalmar på sommaren är ju det bästa som finns. Hoppas på mycket sol och bad, teater i Krusenstiernska, party på Strand och Byttan, kroppkakor och sightseeing Öland runt. Det är på tiden!

Igår jobbade jag till klockan 15.00. Har ett ganska fysiskt jobb och har blivit en biff (typ..) så svetten lackade ganska rejält i denna värme. Cyklade hem, tog en dusch, packade och begav mig mot stationen. Tåg tåget mot Göteborg och spårvagnen mot Godhemsgatan. Där hade Mikaela dukat upp en brak-middag bestående av räkor, aioli, vitlöksbröd och vin, vin, vin. Vi hade kanontrevligt och tömde första flaskan till middagen. Andra flaskan (rosé) gick åt i solskenet på gården där det också blev kakor och deep talk. Sen hittade vi några Corona och då var vi ganska roliga. Tåg spårvagnen igen, gick av vid Henriksberg, kände ingen, gick en sväng till Järntorget, köpte glass på Pressbyrån, tåg spårvagnen tillbaka till Henriksberg eller "Ballroom" (på min stämpel står det fortfarande "allroom"..) gick in på hårdrocksstället där Mikaelas arbetskamrater var, träffade Fanny som när hon såg oss utbrast: "Ni passar inte heller in här!" Nähä.. Hamnade bredvid en grabb som kom från Segerstad. Världen är liten.. Pernilla kom till stan men blev nog lite besviken när vi ville åka hem. Klockan slog 02.00, jag käkade två marinerade vitlöksklyftor och somnade på  mattan.

Mådde sådär i morse men det kan ju också bero på att vi var tvugna att kliva upp klockan 07.00! Ut till Smithska Udden för sol och bad.. Ganska så molningt men mamma Hatten hade gjort frukost: ägg, två sorters mackor, melon, caffe latte och pannkakor med hemmagjord sylt.. Två timmar senare började det regna, åska och blixtra så vi tog oss ganska snabbt hemåt.

En fin-fin helg och fler kommer det bli!