måndag 5 juli 2010

Puss, Hej!

Helgen är slut men den var kul så länge den varade.. I fredags jobbade jag mellan 5.00-10.00, åkte hem, tvättade, sov emellan, åkte till systemet, hängde upp tvätten för att sedan åka till jobbet klockan 15.00. Vid samma tid slutade Andreas jobbet och på hans lista stod  det "handla". Jag kom hem igen runt 22.30 och hittade en halv-lullig sambo i soffan som pratade med Markus i telefonen och avslutade samtalet när han såg mig med orden: "Ja, men det är fint Markus. Vi hörs. Puss, hej!" Va fan.. "Oj, varför sa jag puss till Markus? Va konstigt." Deras relation är numera lite oklar.. Andreas hade storhandlat, sorterat tvätten och monterat ihop de sista två stolarna så nu är vi snart färdiga med allt. I alla fall hade ingen av oss ätit på hela dagen men vi är inte så kinkiga så vi tog fram en påse chips och sen en balja glass och lite vin. Bästa fredagen på länge!

Lördagen var stressig! Gick upp hyfsat tidigt och åt en bratt-frukost som vi kallar det på helgerna (mest för att vi äter tillsammans vid ett bord..) Sedan var det dags för dagens första dusch. Åkte till stan för att handla dop-present till Loui och några kuddfodral till mig. Andra stoppet var Cervera där vi hittade en 5-liters bunke och en snygg slev samt en paj-form. På rea!! Sen fort in på Maxi för att köpa kvällens musikanläggning; en bergsprängare som kostade 500 pix. Det krävdes tio (!) batterier vilket kostade alltså 200 till.. Nu är det köp-stopp. Behöver inte en pryl till.

Andreas och jag är grymt synkade och städade av lägenheten på nolltid. Strök hans skjorta och vinkade av honom inför dopet. Duschade för andra gången.. Själv hämtade jag Maggan på stationen. Jätteroligt att se henne igen! Vi fixade lite, jag fick många fina inflyttningspresenter. Många fina L'oreal prylar, kanon!

Superhungriga började vi grilla på kvällen och värmen låg ju runt 30 grader hela tiden. Hade fixat is i stora mängder som höll ölen hyfsat kall.

(Ett göttigt bål med mousserande vin, baccardi raz, jordgubbssaft, tonic och lite fruktsoda. Världsklass!)

Folket började droppa in runt 19 och vi hade jättetrevligt. Av våra härliga vänner fick vi en jättefin skål från Kosta och ett välbehövligt set med knivar! Tack så jättemycket! Runt 01.00 gick jag, Andreas och Maggan och badade. Hur skönt som helst. Till och med för en badkruka som jag!
(Andreas hade beställt rabarber- & blåbärspaj som jag, Anna-Lena och Mikaela åt med vaniljsås ur formen..)

Igår körde vi Maggan till Landvetter och sen åkte Andreas till Hagfors. Det var mycket mycket jobbigare än vad jag räknat med. Det är väl antagligen för att det alltid varit jag som har åkt från honom innan. Men om fyra veckor är allt som vanligt igen.. Hoppas vi hinner med en mini-semester på Öland då.

(Den här listan är kanon. Har börjat lyssna nu när jag är själv och inte kan sova.)

Ikväll blir det 5-kamp på Liseberg och sedan Lotta med Alcazar!!

1 kommentar: