onsdag 25 november 2009

Nedräkningen har börjat med skräckblandad förtjusning

Det närmar sig avfärd med storsteg.. På söndag 8.02 går tåget med tre byten upp till Stöten Hotellet och är framme elva timmar senare. Men det ska bli skönt att komma upp nu, äntligen. Kom på att vi ska på Lammet och Grisen på tisdag så nu har jag slutat äta och börjat fasta. Igår var vi på stan. Andreas klippte sig och blev pålurade ett "jättebra schampoo!". Frisören hade börjat skratta lite nervöst när han sa att han använde dubbeldusch "Vadå, tvål och schampoo i ett är ju hur gött som helst". Tydligen inte. Sen var vi och fikade lite, kollade på julgrejer och gick hem. I lördags var vi (kors i taket) på varsitt håll! Andreas på fotbollsgala och jag ute i Stockslycke (motsvarar tydligen Funkabo) på förfest. Andreas vann "Årets Överraskning" men inga prispengar, bara en blomma och en buckla. Sen möttes vi upp allihopa på Hotellet. Mycket roligt. Kallas för dansdrottningen nu. Att jag aldrig kan bete mig. Ja! vi var ju på bio i måndags. Blue Moon. Det var de längsta timmarna i mitt liv. Började räkna lampor i taket och råkade vid ett tillfälle börja vissla lite. Igår var vi och bowlade. Min idé. Vet inte varför. Säg så här; Andreas var glad. Tro fanken det, äntligen vann pojkvaskern nåt. Det första han kläckte ur sig var -"Sikta i mitten". Är du rädd om livet så är du tyst annars ska du få se på en som kan sikta.. På lördag kommer Amanda och då ska det bakas på Nyebro! Lussebullar, pepparkakor och kanske ett pepparkakshus. Andreas ville inte ha nåt, tydligen problem med yta så han tyckte jag skulle ta med det till Stöten. Rolig syn att sitta med det i knäet på tåget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar