tisdag 8 juni 2010

Svenska Cupen

Idag är jag uppe jättetidigt för att stommen till balkongerna håller på att bli uppsatta med en jättekran och eftersom vi inte har någon persienn in i sovrummet var det lika bra att klä på sig och gå upp. Äntligen! Igår kom härliga Pernilla & Rikke och hälsade på mig här ute i Alingsås. Det var himla mysigt, lite tråkigt att det blev så dåligt väder bara. Fick visa vår lägenhet och sen gick vi ner på stan för en fika och lite strosning. Var återigen inne på Balders Hage och hittade lite pryttlar.. Andreas tycker att jag har blivit en riktigt fotbollsfru och gav mig köp-stopp. Men det tror jag jag struntar i. Vem behöver mat när man kan köpa så många fina grejer att inreda med? På tal om fotboll så var det ju då DM-match igår mot Lilla Edet som ligger i trean. Det var en riktigt tuff och spännande match. Aif ledde med 2-0, sen blev det 3-1 och i de sista minutrarna slår Lilla Edet in 3-3 och det avgörs på förlängning.. Jag var så nervös att jag höll på att kissa på mig och anledningen till detta var att vinnaren får en plats i Svenska Cupen nästa år. Jag har blivit en sån fotbollsnörd att det är helt sjukt. Går på Mjörnvallen helt själv, köper kaffe i pausen och småpratar med de andra entusiasterna. Höll på att göra en svärmor igår också när Andreas blev fälld av en nisse och ställa mig upp "Vad gör du?! Ska du ha med dig livet i behåll eller?!" Aif vann med 4-3 till slut och den lilla pajasen fick åka hem tillsammans med sitt liv. Andreas började igår på sin nya tjänst och jobbar denna vecka mellan 6-16.. Men han tyckte det var jätteroligt i alla fall så det är huvudsaken. Detta arbetspass ledde då till att han kom hem, sov en stund, åt och skulle sen åka iväg på samling. Jag lyckades dock sätta ner honom vid köksbordet och sa: "Ja Andreas, nu ska vi ha lite kvalitetstid förstår du. Hur har dagen varit?" Jag tyckte det funkade fint så vi hade i alla fall en pratstund på tio minuter igår! Vi kom också då fram till att på lördag är det ett-årsdag. Ett år sedan Potatisfestivalen 2009 och jag i princip flyttade i hos honom den helgen. Tiden går fort när man har roligt. Jag tror vi firar med fotbolls-VM på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar