tisdag 29 juni 2010

Semester

Bjärby

Har nyligen anlänt hemma i Alingsås igen. Har haft en jättebra vecka mestadels på Öland. På onsdagen var jag, mamma och Amanda på Krögers och åt och drack. Träffade en del Stöten-folk såklart och solen sken! På torsdagen var det klippning och inhandling av nödvändiga Midsommar-attribut nämligen klänning och sprit. Buss över till Öland, inhandling av skor och sedan skjuts ut till östra sidan, Åkerby. Jag, Hanna, Jenny och Ann-Christin cyklade på kvällen ner i Sjögatan och plockade blommor till våra kransar.

Midsommarafton bestod av paniksolning och krans-bindning. Vi åkte också ner till mitt gamla Bjärby. Jenny badade. Jag och Hanna tyckte det var svinkallt. Cykeltur till Perssons i Spjutterum där det bjöds på brännboll samt diverse lekar. Många kära återseenden. Det var en riktigt lyckad kväll!

Midsommardagen var jobbig för vissa, själv var jag uppe med korna för att återigen ta mig över bron för flundror och släktkalas i Rinkabyholm. Nästa år ska jag stanna där hela kvällen iställlet för Strand. Det brukar alltid bli roliga fester där. Nåväl, Amanda och jag körde över den berömda bron igen för att ta oss till Borgholm. Väl där träffar jag min gamla bästis Love på en skateboard såklart. Ebba slöt också upp och det kändes som vanligt och då får man ju lite hemlängtan. Sen bar det ut mot Kristoffers båt och vem möter jag väl uppe på bryggan om inte en lite berusad grek. Ja, inte vilken grek som helst utan Greken! Fick den sedvanliga hälsningen som består av en kram uppe i luften och en tillhörande liten visa: "Emmelie, I never seen you look so lovely as you did tonight.. I never seen you shine so bright.." Man får alldeles för få sådana möten i livet tycker jag..

Förfest på båt och sedan ett svettigt Strand. Vänner, det var faktiskt inte värt 350 bara för inträde! Lär av mina misstag.

Imorgon börjar jag jobba kockan 05.00. Snacka ovant. Ska gå och lägga mig nu.

1 kommentar:

  1. Syster30.6.10

    nej de va kasst.. hade vatt roligare att stanna i rinket. nästa år gör vi så;)

    what?? jobba kl 05.00.. varför då?? de e ju okristligt!!

    SvaraRadera