tisdag 21 september 2010

Kjell

Klockan är 06.21 och jag har inte sovit så mycket i natt heller, oklart varför. Kanske är det resfeber!?

I söndags var det kalas hemma hos oss eftersom Andreas fyllde tjugotre. Smög upp vid klockan åtta och fixade en fralla, kaffe och juice. Satte ett födelsedags-ljus och en flagga i mackan för att det skulle se lite festligt ut. Vet att han hatar att äta frukost på sängen därför la jag inte ner min själ i brickan. Däremot stämde jag upp i vacker skönsång tidigt en söndagsmorgon men det är ju tanken som räknas. Andreas sov räv och "låtsades-vakna" när jag kom in. Min paket bestod av en Håkan Hellström t-shirt, hans nya skiva samt biljetter till konserten i Scandinavium. Av min familj blev det en riktig kudde och Per Morberg grillar. Mycket poppis.

Sen var det upp och fin-städa då släkten skulle komma klockan elva eftersom det givetvis var match vid tre. När vi var klara gjorde jag det sista fixet med mina cupcakes medan Andreas osaligt vandrade i lägenheten och sa mitt namn femtioelva miljarder gånger. Paket-nervös troligen. Visste inte att man kunde bli det efter att man fyllt nio..


Mer paketöppning och det blev en el-grill, två och ett halvt kilo kotletter, grillolja, pensel och en termometer. Det blev också ett par fårskinnstofflor och en snygg-jacka. Andreas har fått många pikar för sitt ointresse av att läsa vilket leder mig till Kjell. Kjell är en kille som har skrivit en bok som svärmor trodde skulle passa hennes son.


Lite likt.. Det blir definitivt semesterläsning. http://zigne.files.wordpress.com/2009/11/kjell.jpg
Sen var det fika, röstning och lunch på Stockslycke korvkiosk. Matchen slutade 5-2 och Andreas fick förövrigt i gårdagens recesion i AT, en tidning, vilket är väldigt bra. Orkade inte laga middag så vi lyxade till det med pasta och fin-pizza på Mangiamo.

Igår tog vi en tur till IKEA och köpte bara behändiga grejer och nu har vi fått det så bra så bra! Nu kan vi faktiskt vistas i gästrummet för vi har ett skrivbord och framförallt ett organiserat städskåp vilket gör att man slipper få en dammsugare och en tvättställning i huvudet när man öppnar dörren..



Vid åtta igår kväll var vi klara med allt och då drog vi fram grillen men eftersom det regnade (skräll) så grillade vi i köket, under brandvarnaren.. Det var en så fantastiskt bra dag och jag är så nöjd och om tre dagar ska vi till trettio-gradig värme! Livet är gött.

1 kommentar:

  1. syster21.9.10

    kan inte ja få följa me till värmen?? (A) jag kan gå som handbagage de ha jag gjort förut. o du.. ingen mat på planet de tar ja me mig själv ;) va sägs??

    SvaraRadera