lördag 11 september 2010

Här är ditt liv



Igår var början på en ledig (nästan) helg och eftersom det inte händer så ofta så gick vi på restaurang. Det var dags att prova en ny så vi gick till Liberi Trattoria. Ligger jättefint vid Lillån och serverar italienskt. Vi åt pasta med kräftor, räkor och krabba. Helt fantastiskt gott! Kan rekommenderas. Var också givetvis tvungen att prova en ny creme brylé med espressosmak, inte en av mina favoriter men väldgt god ändå. Sen vi gick vi hem, hade tänkt kolla "Signs" med fastnade istället i den svenska komedin "Offside". Det var som att se mitt liv på film, mycket märkligt. Jag skrattade hysteriskt och Andreas vände och vred på sig generat vilket nog tyder på ganska stark igenkänning.

Vet att jag såg den när den kom ut och tyckte att den var jättedålig men nu kan man säga att jag såg den ur ett helt annat perspektiv. Sjukt skojigt.

Handling:
En kille spelar fotboll i division 6 och tror helhjärtat på hans lag. Är nästan aldrig hemma och tycker att laganda och kamratskap är det stora i livet. Hans tjej vill flytta till Göteborg för att hon inte kan få jobb där de bor nu. Hon följer med på varje match och supportar och grabbarna i laget kör alltid ikapp innan en match..

Idag är det match (skräll) men det är den näst sista. Missar tvyärr den allra sista samt bankett med prisutdelning. Men tänkte att vi skulle spela in en snutt där Andreas tackar familjen för stödet och ursäktar att han inte kan deltaga i kvällens evenemang..

Ikväll blir det fotboll (?!) hos Niklas men jag har köpt en flaska vin så jag ska nog kunna sysselsätta mig.

Smell you later!

2 kommentarer:

  1. syster11.9.10

    ja du sis... de e bara början. Hoppas verkligen du når pradahyllorna så småningom.

    SvaraRadera
  2. Bästa filmen! Deras hemmaplan är min sambos ursprungsklubb så det är alltid kul att få sig en guidad tur i en del av hans uppväxt haha. Jag är dock rätt glad att han inte är kvar där haha.

    SvaraRadera