torsdag 2 september 2010

Ganska idylliskt ändå

Jaha snart åter slutet på en annan vecka och endast tre kvar till Turkiet! Den här veckan känns som den har varit ganska eftertänksam, den har handlat mycket om vad som komma skall. Känns som att jag har gått och drönat här länge nog, nu vänder det! Den har också handlat ganska mycket om att vi har det väldigt bra ändå. Andreas vaknade upp i förrgår och de första orden ur hans mun var inte "god morgon" utan "Fan va kallt det är!" Jag hann inte besvara detta konstaterande förrän han nog kände att han hade börjat dagen lite väl negativt och fortsatte "Men vi har det ganska bra ändå."

Min insikt fick jag i Göteborg samma förmiddag då jag såg en schleten man med en papperskasse gå in på en offentlig toalett. Kanske var det där han hade sovit natten innan och då upprepade jag samma kloka ord min sambo kläckt några timmar innan.

Det är ju så att om man sätter saker i perspektiv så känns ens eget gnäll ganska futtigt. Samtidigt är det ju så att man inte kan gå genom livet och jämföra sig med andra utan man måste alltid se till sin egna kapacitet. Men summa sumarum: jag ska inte klaga.

Sitter faktiskt just nu på vår fantastiska balkong och blickar ut över villaidyllen vi råkar bo mitt i. Hos ena grannen skrapas och målas det, den andra klipper gräset medan sonen på ett år går tre steg efter med hörselkåpor och plastgräsklippare. Sedan har vi fotbollsmatch på Gerdskenvallen som jag kan se här ifrån och hyresvärden grillar. Jag ska inte klaga, livet är ganska gött ändå.

Gjorde manikyr och noppade ögonbryn på Andreas nyss som lipar fortfarande.
"Aje! Fan, nu blir jag lite sur. Det gör ju ont"
"Jo jag vet jag gör det varje dag. Dessutom behöver du aldrig klämma ut några ungar och jag har hört att det gör ondare." Och så tog jag pincetten och drog extra långsamt.

Igår var vi ute i Hemsjö och åt igen. Svärmor tyckte det var tråkigt att det bara var onsdag och jag förstod direkt vad hon syftade på så när jag sa till henne att hon väl kunde dricka vin ändå, det var ju i alla fall lill-lördag sken hon upp som en sol. "Är du också vin-dricka-sugen?" Jag är ju inte den som är den vilket då ledde till att jag kom hem lite halv-lullig en sketen onsdag och stensomnade klockan halv nio..

Imorgon är det Alingsås Gästabud och Andreas har bjudit in folk för att kolla matchen!? "Vilken j***a match?" "Sverige-Ungern" "Okej, kul. Va skönt att vi får se en fotbollsmatch ändå. Jag menar fredag var ju faktiskt den enda lediga dagen du hade från fotbollen den här veckan och jag visste inte om jag skulle klara att inte höra ordet "offside" på en hel dag av sju möjliga..." *Exploderade i en miljard bitar*

Lördag ska jag träffa faster och kusiner på Liseberg, sen Mölndal för Pernillas födelsedagsfest och sedan utgång. That's the plan. Ja förstås, det är ju match också.

Upprepar mitt nya mantra i mitt huvud:
Jag ska inte klaga, Jag ska inte klaga, Jag ska inte klaga, Jag ska inte klaga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar