onsdag 10 november 2010

"Jag är lite rädd för dig.."

Reklam i Bloggen! Nä, det här ärligt talat världens godaste pepparkakor. Svärmor köpte på mässan och gav till oss givetvis och jag har snart ätit upp alltihop.

Igår var det byggdags! Vi spikade ihop en kryddhylla samt en sänggavel. Det blev mycket fint och vi är väldigt stolta och överraskade. Sedan var det dags för sista sminkkursen och jag blev guldig, orange och röd.

Snön har även fallit här i Alingsås och ligger kvar sedan igår. Temperaturen stod på 16 när vi steg upp men idag är vi uppe i 24.. Mumsigt

Det är inte nog med eländigheter. Även PMS:en har kommit som en frisk fläkt här i hemmet och han som bor här också stod inte högst upp på min lista idag. Men eftersom han är världens bästa i verkligheten så fick jag en tur på stan för att inhandla pysselgrejer!

Imorgon blir det förhopnningsvis en tur till Homelake City igen för att måla och frakta hem gaveln. Ska bli mycket intressant och se om den passar.

Blev även lite komplettering till Andreas "spröt", mycket fint! Och även en ljusslinga som var tänkt att sitta bakom vår gavel men som hamnade i köket och det blev kanonsnyggt!



Den här fina lilla bakduken fick jag på posten igår och den har farmor stickat/virkat. Inte fanken vet jag.. Men fin är den.

Just det! Andreas har vunnit biljetter på jobbet så fredag ska vi på Opera nere i Göteborg. Så var vi och handlade ikväll och så helt plötsligt började det blinka och tjuta och kassören säger: Du har vunnit! Så nästa gång får vi plocka nåt gött på ICA också. Det går bra nu..

1 kommentar:

  1. En kvalificerad gissning från din mamma är (farmor har ju ingen dator och kan således inte försvara sig) att hon broderat (det gör man med nål och tråd) den fina duken....

    SvaraRadera