onsdag 3 november 2010

Tack för tacket!

Skickade ett tackkort till mina svärföräldrar och tackade för presenter, resa och allt annat jag fått. Igår ringde svärmor och tackade.
-Ringer du och tackar för tackkortet?
-Ja, det var så fint!

Fick mig att tänka på denna sekvens av Hipp Hipp (0.23 & 4.18)




Det har faktiskt varit några hektiska dagar på sistonde. Har jobbat mycket nu när det är lov och igår var det näst sista gången på sminkkursen. När jag kom hem igår kväll var jag blå och glittrig i hela fejan. Lite blygsamt klev jag på pendeln hem.. Har nästan läst klart "Tunna skivor av mig" skriven av Siw Malmqvist. Den är himla trevlig tycker jag, jag hade gärna hängt på en folkparksturné när det var populärt.

Vi har fått tips om att åka till The Reef i Fredrikshamn. Eftersom jag inte är från den här sidan så har jag aldrig varit där och är således "lite efter". Men nu är det så att det som förr hette Badhotellet numera kallas The Reef och är ett Karibiskt paradishus! Någon helg när vi är lediga och det INTE är lov ska vi åka dit. Vi längtar!


(Har lånat bilden från här & här)

Idag klev jag upp vid 8.00 bakade en sockerkaka, åkte ner till Göteborg igen, träffade Pernilla, fikade, kollade Chilli och åkte pendel tillbaka igen. Väl hemma blev det snabbstädning och 15.00 fick vi fikabesök av Andreas mormor, morfar, farmor och farfar som ville fira mig också. Fick två tallrikar till!

Orkade inte laga mat så vi köpte grillad kyckling, potatissallad och vitlöksbröd. Nu blir det deg i soffan resten av kvällen. Det regnar och stormar, pyjamasbyxorna är på och ljusen tända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar