måndag 6 december 2010

Aldrig, jag hatar tomten!

Andra advent är över och helgen bestod av först tjurighet (givetvis från min sida), sen var det fika hos Andreas farmor och farfar och promenad hem i solen. Andreas gick ut med grabbarna på kvällen och hade det trevligt.

Gårdagen bestod av storstädning, handling, bakning av knäck, fika med Höglund och en lyxmiddag. Vi drack lite vin och pratade verklien deep stuff. Sen blev det ännu mer vin och jag är rätt o-tålig nuför tiden, för jag blev jätterolig! Ända tills grannen kom upp jättearg för att vi, jag citerar: "Spelar dunka-dunka hela tiden."





Vi spelade alltså skivan "Så mycket bättre" på Spotify kanske något högt klockan 18.00. För er som inte har sett programmet kan jag berätta att Lill-Babs, Tomas Di leva och Lasse Berhagen tolkar låtar. Lill-Babs. Lasse B. Dunka-dunka. No further questions your honor. Jag var skitarg resten av kvällen och en aning full faktiskt när jag öppnade dörren. Trevlig men på väg att garva ner mig. Käre gode gud, låt mig aldrig bli en bitter ensam tant.


Imorgon är det julfest på LekPlayset  och på fredag blir det julbord med Niklas, Jimmie och gänget med underhållning av After Beach. Det är så roligt att det bästa After Ski-bandet är från Alingsås (typ).

Andreas fick en förfrågan av LekPlayset om han kunde vara tomte på söndag men han jobbar desvärre..

Vi har även fått tillökning i vår familj. En ny dator. Mycket, mycket nödvändigt om ni frågar mig men det var det uppenbarligen ingen som gjorde.. Så eftersom jag är lite retsam men framförallt såklart en skojig person var jag tvungen att rama in ett kort på mig med en tillhörande hälsning:



Hej,
Hon till höger är din sambo. Om du vill umgås lite också sitter jag i soffan.

Han gillar mig, det vet jag.

3 kommentarer:

  1. Mamma7.12.10

    Jag är ju mamma och kanske liiite trög.... men är det inte du till vänster??? Det är ju ett tag sen jag såg dig men jag tror jag skulle känna igen dig.......

    SvaraRadera
  2. ja, jag sa det igår sen också. Fan va jag är dålig på höger och vänster..

    SvaraRadera
  3. syster7.12.10

    exakt min tanke också men vågade inte fråga med risk för att bli dumförklarad men då va de alltså du som va den dumma den här gången. fint! :)

    SvaraRadera