torsdag 14 januari 2010

Det är banne mig snö här med!

I Tisdags var det personalaktivitet. Tolka efter skoter. Gamla höfter. Låg mest. Nog om det. Så nu har jag lämnat fjället för en minisemester "hemma" i Alingsås! Det var världens längsta hemresa som tog ungefär sex och en halv timme. Det var väldigt halt och blev köer på sina ställen. Jag och Tom turades om att köra, Banana låg mest och sov. Så fort Tom somnade började stackarn att hosta.. Stöten är full av baciller just nu! När jag kom hem möttes jag av tända ljus (inte så vanligt) samt en hemmagjord potatissallad och revben! Det var underbart att komma ifrån fjället lite och framförallt att få träffa Andreas igen. Det har ju faktiskt gått fyra och en halv vecka sedan vi sågs och det är alldeles för länge. Idag har jag varit och klippt mig. Hade lite svårigheter med vad jag skulle ta på mig. Skulle jag ta termosarna? Beslöt mig för att det var lite överambitiöst och struntade i det och märkte till min stora förvåning att det var varmt ute, bara -7!! Sen gick vi på stan men vi är båda lika otåliga på allt vad som heter shopping och gick hem istället. Imorgon blir det kanske pulkaåkning och på kvällen ska vi till Hemsjö och hälsa på. Det ska bli mysigt. På lördag blir det Göteborg med Leontine och Amanda. Åker tåg norrut igen på tisdagmorgon, hörs onsdag. Hare gött hej!

1 kommentar:

  1. Bild på håret efterfrågas!! blev det lugg? glad att du har det bra <3

    SvaraRadera