tisdag 19 januari 2010

Förlåt, jag åt upp nästan allt..

När man åker SJ kan man vara rätt säker på att det är försenat. Lägg ALLTID på minst en halvtimme på resans totaltid.. Sitter nu allltså på tåget på väg upp till Fjället igen. Jag har haft en jättebra vecka. Vi har inte gjort särskilt mycket men är i alla fall helt slut. Vi har dock ätit massvis och otroligt god, hemmagjord mat (A har stått för det mesta faktiskt) så vi struntade i Musses, Nyebro hade betydligt bättre meny. Torsdagen bestod av jobb för A:s del, för mig blev det klippning. Nej Matilda, det blev inte lugg. Vet att jag skulle ångrat det.. Fredagen "jobbade" A också. En stund. Gick vid 06.00 och kom hem 09.30 igen. -"Jag är sjuk och så fanns det inget att göra.." Stackarn, faktiskt värre än barnafödande. På kvällen åkte vi ut till Hemsjö och hälsade på Andreas föräldrar samt katt och hund. Planerade också för den kommande resan till hösten vilket kan bli spännande då vi är sex personer som alla vill till olika platser. Kommer förmodligen att sluta på två nätter i Vårgårda.. Lördagen var en stor dag då vi åkte in till den stora stora staden Göteborg. Har inte sett så mycket folk på en och samma gång på väldigt länge.. Ja, med undantag av vecka 1 i receptionen.. Amanda hade kräkbaciller så henne ville vi inte träffa, trots att det hade varit väldigt roligt innan hon åker till Bolivia. Men vi ses på Öland till våren.. Snart! Vi träffade dock Tom och Leo på stan. Askul är det att gå på stan och shoppa kläder med två gnälliga pojkar. Testa det! E:- Är den här fin? A: -Ja E:-Så säger du bara för att du vill härifrån A:- Ja E:-Är den här fin? Tom: -Nej E:- Va! Varför inte? Tom:- Det kändes som att den bara satt där.. Insåg där och då att så här kommer det vara nu. Resten av livet! Vi köpte alla lite kläder. Det bästa köpet som Tom och A någonsin gjort, är förmodligen en T-shirt som det stod "DIE BRAT DIE" på. Inte så nödvändigt men ganska roligt. Tom övertalade A till köpet och han har haft ångest sedan dess. Han kommer aldrig att använda den. Lördagkvällen var Martins födelsedag (eller ja, hela dagen var ju det men vi firade på kvällen alltså) vi var på Stures och bowlade. Jag var rätt bra faktiskt! Tom:- Pf kom sist! E:- Nähä, jag kom ju sist! Tom:- Ja men du var så långt efter så det räknas inte.. Tack kompis.. Efter denna roliga aktivitet satt vi och tjötade lite sen bar det av hemmåt för oss igen, inget party alls. Otroligt skönt.

Söndag var självklart fotbollsträning för vissa. För en sann fotbollsfru gäller det att sysselsätta sig. Med shopping. Ner på stan och höll på att garva ihjäl mig. Klockan var visst precis elva när jag gick ner, såå där stod jag utanför Storken och hängde på låset tillsammans med de andra tanterna. Blev lite fler inköp på Gina. Guitar Hero, mat, Kampen mellan kvinna och man samt världens sämsta film: 2012! Måndag var shopping igen. Den här gången skor för oss bägge samt Chai Te. Ringde runt på lite lägenheter, ställde upp oss i kö och skickade en jättefin ansökan till vissa.
(En bild från i höstas för morfars skull som inte har träffat A)
Lite jobbigt imorse men han kommer ju upp om en och en halv vecka igen!
(Rubriken syftar till det faktum att jag igår när A var på fotbollsträning satt och åt glass ur burken och upptäckte till min förvåning efter en kvart att jag helt utan omdöme nästan ätit upp all Ben & Jerry's. Jag la då en liten lapp i burken där det stod ovanstående och hoppades på att jag skulle vara 60 mil bort när han öppnade den. A kom hem och sa: "Jag tar lite glass." Paniken lyste ur mina ögon och jag såg förvåningen som sen blev till förskräckelse i hans när han öppnade locket. -"Om du hade tagit allt hade jag aldrig förlåtit dig, du vet det va?" Jag låg dubbelvikt och grät.)

1 kommentar:

  1. Syster22.1.10

    E de du som ätit upp min risifrutti??!!

    SvaraRadera