onsdag 27 januari 2010

Vilken Experience!

Igår var lilla gänget på det nybyggda, gigantiska badhuset i en av våra grannanläggningar. Vi skullle äta sushi, hade bokat bord och allt men när vi kom dit visste de inte om det skulle räcka till oss.. "Nähä, så jobbar ni" sa vi och gick ner en våning och käkade pasta. Det var väldigt gott och vi avslutade med en dessert såklart. Jag och Amanda tittade på varandra och utbrast -" Det finns Crème Brûlée!!" Vi bar de försiktigt till bordet och medan jag vaktade dem med mitt liv (det händer ibland att nån äter upp ens mat om man inte är vaksam. Typ Tom.) när Amanda hämtade bestick hann såklart Jessica ta en bit av hennes efterrätt. Ska jag vara ärlig tittade jag knappt på Amandas delikatess. Jag var helt upp i min egen och halvlåg över den med armarna framför den över bordet. Sorry! Sedan skulle vi kolla om det fanns några bowlingtider. Det gjorde det inte men vi fortsatte in i den stora låtsasvärlden och hittade ett Airhockey-spel och jag och Angelica blev helt lyriska men när jag böjde mig ner för att lägga i mynt hittade jag inte inkastet. Vilken tur att det stor en liten skånsk tjej på åtta år där då. Not! -"Du kan inte lägga i pengar!!!! Du måste köpa ett kort, det kan du göra i kassan sen kan du fylla på det med hur mycket du vill!!!!! -"Jaså, jaha.. Förlåt... Skitunge. Fan, att allt ska vara coolt nuförtiden. Nä, tacka vet jag Stöten där man fortfarande kan använda sådana omoderna saker som 10-kronor! Behöver jag säga att vi åke hem ganska snabbt efter den här incidenten?

Idag har jag blivit godkänd på den sista delen av kursen! Gött!

2 kommentarer:

  1. Inte jag28.1.10

    åå lantisar borde inte vistas i stan...

    SvaraRadera
  2. Mamma29.1.10

    Grattis :) Bra jobbat!

    Kram Mamma

    SvaraRadera