torsdag 20 maj 2010

Götlaborg

Igår hade vi en underbar dag. Vi började med att göra sakerna som stod på vår lista: *Ringa vaktmästaren för att boka avsyningstid. *Säga upp bredband. *Beställa säng *Kolla hemförsäkringar *Adressändra Efter detta blev det en kaffe på stan för att sen åka ut till Hemsjö. Det har varit helt fantastiskt väder här, både idag och igår. Igår var det 25 grader och det var svettigt. Efter lite grillad kyckling och pastasallad åkte vi ner till Göteborg för att hämta Jossan och Theo. Vi strosade längs Linnégatan och varenda uteservering var knökad med folk och det kändes som att vara utomlands; solen, värmen & människorna. Vi slog oss ner för en fika och satt där och tittade på folk. Jo, Andreas och jag har slutat med sötsaker men vi har dåligt inflytande på varandra. A -"Ska vi ta lite fikabröd" E- "Vi borde ju inte.." A- "Men vi kan blunda?" E- "Ja, det gör vi!" När vi gick längs den mysiga gatan vid de fina husen så frågade jag "varför vi inte bor här?" Fick inte riktigt nåt bra svar på det. Men som vanligt tog det inte lång tid förrän mina ord kom på nytt ur Andreas mun: "Egentligen skulle man sälja allt och köpa en lägenhet här." Jag satte is-teet i halsen och stirrade bara med mina svarta ögon, de andra tre satt som fågelholkar och det var nog tyst i en minut. "Nä, jag skojar bara!" Kul kille...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar