måndag 10 maj 2010

Måndag

Konstigt att en sådan dag kan framkalla små-krypande panik känslor även för en person som inte har några krav på sig.. Vet att det kommer från min skoltid och jag kommer nog att få leva med denna Fantom-ångest hela livet. Var uppe tidigt i morse, faktiskt gick jag upp strax efter Andreas och då är det skönt att vara själv. Förmodligen både för mig och eventuella övriga.. Sov väldigt oroligt i natt men det berodde väl på min intervju som jag hade i Göteborg idag. Tyckte väl att det gick bra men det är svårt att veta. Skulle kunna göra en pek-bok av det hela: "Bonn-Emmelie åker till storstaden"....
(Jag vet. Jag har för mycket fritid)

När jag klev av pendeln gick jag in på Pressbyrån och köpte en liter ekologisk mellanmjölk (intresseflaggan på den) gick sedan hemåt för att sedan vända om och gå in på- hör och häpna- på biblioteket! Tänkte att jag skulle läsa Johan Theorins nya bok "Blodläge" men icke.. Träffade en mycket serviceminded bibliotekarie som hjälpte mig att förstå att boken inte fanns inne och att det stod nio pers före mig i kö. Men jag tänkte inte lämna stället tomhänt så det fick bli Håkan Nessers "Maskarna på Carmine Street", den har jag ju velat läsa så länge.

Nu är jag helt uppe i min julklapp (?! ja, jag vet. Lite långsam nuförtiden.) "När barnet lagt sig" av Mikael Nyqvist. Otroligt bra, mycket över mina förväntningar. Har snart läst ut den, på två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar