torsdag 27 januari 2011

Längtar..


(Lånad här)

Imorgon ska vi hem-hem! Åh det ska bli så roligt, har längtat hela veckan. Imorgon blir det middag på Athena i goda vänners lag, lördagen blir A-lagsmatch med lillebror samt släktmiddag på kvällen och söndag blir tipspromenad och kroppkakor! Mm, mm, mm...

Bara att få komma bort lite och tänka på annat kommer bli som en välbehövlig minisemester.

Idag har sambon mens och är sjukt sur, jag vet inte varför men nu är han med sina andra tjejkompisar och sparkar boll, svettas och klappar om varandra. Förra veckan när jag var i Göteborg kände han ett påträngande behov att ringa mig och berätta hur träningen gick:
A- Hej, Jag är helt slut! Vet du jag spydde på träningen. Helt förstörd..
E- Eh, ja Hej. Okej, jag antecknar det här..
A- A, och vet du vad jag har ätit?
E- Nä, vad har du ätit?
A- Ingenting, en Nutrilettpåse och en kopp kaffe.
E-Skyll dig själv. Du e ju dum.
A- Ja..

Tydlien hade denna träning varit riktigt hård och den första för säsongen varpå min sambo och en viss välkänd fotbollsspelares brorsa blev tvunga att vomera på Mjörnvallen..

Idag har jag varit ute på nya äventyr och jag ställer mig frågan varför jag har ett behov att utsätta mig för nya utmaningar hela tiden. Varför kan jag aldrig bara nöja mig!? Ja, ja vi får se vart detta leder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar