tisdag 9 mars 2010

Våren är här

Igår åkte jag ner till Såsen igen! Kändes som det var väldigt behövligt. Vi har haft väldans otur de senaste veckorna med många incidenter som har tärt på min psykiska stabilitet. Nu väntar nästan en veckas ledighet plus att jag får träffa min mamma på fredag och henne har jag ju inte sett sen i oktober!
Idag var jag o gick en sväng på stan i vårsolen. Jag påverkas så himla mycket av vädret och nu när solen börjar titta fram så känns livet så himla lätt. Dessutom träffade jag en tjej som gjorde mig väldigt glad. Var inne på Body Shop för att köpa en body lotion då min hud har ballat ur och blivit så torr så torr (intresse-flaggan). På något sätt så lyckades jag berätta hela min livshistoria om öland, reseledare, stöten och flytten hit. Hon tyckte jag var modig och inspirerande! Det betyder så himla mycket med en komplimang, vi borde ge mer av det till varandra. Även om man inte känner personen i fråga så kan det göra en hel dag. Så nu har jag en kompis till! Funderade på vägen hem och kom ganska snabbt fram till att människor är så mycket mer trevliga, positiva och öppna här på den västra sidan.
Imorgon blir det en tur till IKEA med Höglund och bio. Andreas jobbar mest eller är på fotboll men det är okej, är skönt med lite miljöombyte och få tänka på nåt annat bara. Förresten så gör det inte alls så mycket att han inte är hemma i och med att han äntligen har bestämt sig för att sluta snusa. Jag kommer förmodligen BE honom börja snart igen..

3 kommentarer:

  1. skönt att höra att du har det bra hemma :) vill också åka hem nu... ha så kul på ikea och hälsa!

    SvaraRadera
  2. är det din framtid som fotbolls-fru som bilden beskriver? trodde först att det var du ;)
    puss!

    SvaraRadera
  3. Pappa10.3.10

    ....är så mycket mer trevliga, positiva och öppna här på den västra sidan.
    .....många incidenter som har tärt på min psykiska stabilitet.
    Krya på dig hjärtat..imorgon går solen upp på dennan sidan som vanligt...underbart!
    Ha det gott så ses vi snart!
    Hälsningar från solkusten.

    SvaraRadera