onsdag 3 mars 2010

Stockholmsvecka i Stöten

Oj, nu var det länge sedan jag uppdaterade omvärlden på livet här uppe! Vi har fått lägenhet!! Ska bo i en lite trea vid sjön strax utanför stan den kommande tiden. Det känns kanon, flyttar in 1 juni. Ska dit i maj för att bestämma tapeter och lite sånt. Åker ner vecka 11 på visit för att se den (!) och såklart träffa min blivande sambo med familj. Längtar väldigt mycket efter att komma hem-hem-hem-hem och träffa min egen familj också! Det får vänta tills april men sen blir det betydligt oftare. A var här förra veckan och med risk för att låta fjantig så var det helt obeskrivligt fantastiskt roligt att ha honom här! Jag kunde vara ledig en del och vi åkte skidor (se Mikaelas blogg..), after skiade, åt god mat och kollade Melodifestivalen (inte lika uppskattat av vissa som tog med sig stolen och satte sig i sovrummet för att kolla curling-finalen..). När jag inte kunde ta ledigt så fick Hatten ha ansvaret. -Idag måste du vara med Mikaela. -Nej, jag vill inte vara med tant Mikaela!! -Jo då, det kommer bli jättekul.. Och vad händer? Jo, sex öl senare kommer de in och fnittrar i receptionen och frågar om jag ska med på lunch på utegrillen. Två timmar senare går jag förbi två trötta skidåkare nerbäddade i soffan på Bistron. Behöver jag säga att de sov så hårt att de missade After Skin? Mycket orutinerat. Men de hade roligt i alla fall. Som ni kanske har hört tog de även några turer i Ski Cross-banan. Mikaela slog sig väldigt illa första åket men det stoppade henne inte! De resterande åken förlorade -------. Tack Hatten, jag hade två otroligt roliga eftermiddagar efter detta.. Vi har varit upp på Ladan och käkat fondue- både kött och choklad! Mycket gott. Jag drack nog upp nästan en hel flaska vin och blev lite på pickalurven. Tack du som fyllde på mitt glas hela tiden! Verkligen. Åter till veckans skidåkning. En tur i Mormors störtlopp som fick en trevlig liten rast med en öl-picnic! Mikaela ropade: -OFF PIST VÄNSTER!! Varpå vi andra godtrogna (Andreas och jag) följde efter. Jag kom ganska långt efter då jag tappat lite fart och plötsligt såg jag bara fyra stavar framför mig. Vi hade hamnat i ett GANSKA opistat område kan man säga.. Två meter snö och skidorna bara försvann. Jag föreslog en paus så vi öppnade varsin öl och hade det gött. Sedan tog det nog oss tjugo minuter innan vi kunde kravla oss ut där ifrån. Var helt slut efteråt vilket belönades med soppbuffé och en till öl. Andra dagens skidåk gjordes tillsammans med Tom, Nicke, Angelica, Andreas och jag. Jag är inget större fan av höga höjder eller stup men har ingenting emot att det går fort. Återigen gav jag mig för lätt och blev nedtvingad i en av de svarta backarna med orden: - Jag tar emot dig! Kanske ska jag tillägga att det blåste storm och piskade snö. Två personer klädda i jackor med texten "SM Alpin" på ryggen stod stilla på toppen med vinden i ryggen och diskuterade om de skulle åka eller inte. När jag får panik är jag inte en trevlig person och inte så oskyldig som jag ser ut. Jag försökte tvinga Angelica att ringa på pistör som skulle hämta mig samtidigt som jag skrek till Tom: "Jag hatar dig!!" och "Om jag lever när kommer ner blir det inte roligt för dig när jag får tag på dig!" samt en massa annat som jag nog inte bör skriva här.. Well, well jag plogade/gick/satt på arslet ner och belönade mig med världens största chokladmuffin efteråt. Tack Angelica för pepp-talket! Utan dig hade jag nog suttit kvar på toppen än idag. Jag hatar fortfarande er andra. Ikväll har vi varit i Lindvallen och käkat sushi och kollat 3D-bio. 1. Sushin jag och Nicke rullade i lördags var MYCKET goare! 2. Alice i Underlandet var OK men lite lång. Hemresan var roligast då vi hamnade i barnprograms-diskussion igen.. Jag var tvungen att visa ett you tube-klipp med "Ika i Rutan" för att bevisa att hon fanns. Sjukt läskig. Precis som "simpor och grodfötter".
Fick ett paket lagt på mitt skrivbord i måndags som det stod: "Till Überreceptionisten" på.. Ha ha.. det var från min faster. I låg en jättfin tunika, en DVD och ett kort som det stod "Jag saknar dig" på. Väldigt uppskattat, Mer sånt!

2 kommentarer:

  1. Mamma4.3.10

    Skickade ett liknande paket med en halv garderob i, men DE VA INTE LIKA UPPSKATTAT!!! Va e de för fel på oss mammor???

    SvaraRadera
  2. syster6.3.10

    o ja har inte fatt nat paket alls (?!) varfor saknar igen mig?? jag ar ju for sjutton pa andra sidan jordklotet..!!! de e for att jag ar mellanbarn eller hur?! min "mamma" fragade mig igar om jag ofta gloms bort eftersom jag ar mellanbarn.. (hon sa att de brukar va sa) jag sa da att jag (trots allt) va nojd men nu borjar jag tro att hon har ratt!!

    SvaraRadera