söndag 27 december 2009

Nu är julen slut.. Ahh..

Ja, det känns faktiskt ganska skönt. Ser dock fram emot nästa jul som jag ska spendera hemma-hemma på Öland och i Kalmar med min fantastiskt hetsiga familj plus A kanske till och med.Bara 362 dagar kvar.. :D
Vi hade i alla fall väldigt mysigt här uppe på fjälllet. På julafton var jag ledig men Mikaela jobbade. På eftermiddagen drack vi glögg, åt hemmagjort godis och tittade på Kalle och "Kan du vissla Johanna". Efter det var det äntligen dags för julklappsutdelning som Tomte Guztav stod för. Sen blev det förfest, Tipi, Julbord, Tipi igen och sen efterfest..
(Malin och Mikaela, Maria och Guztav, Malin)
På juldagen jobbade jag till 00.30 och gick sen till Vinteridet för att möta upp resten av gänget. Alla var i gasen och Greken har kommit upp! Mikaela o jag stod på varsin sida av honom i baren och vi hörde honom säga till bartender-Sebastian "Två schtycken schöta drinkar till flickorna!". Sen vände han sig mot mig, tittade mig i ögonen och brast ut i sång: "I never seen you look so lovely as you did tonight.." Vände sig sedan mot Mikaela och fortsatte: "I never seen you shine so bright.." Vi hade i alla fall otroligt roligt. Det var ragg-kvällen nummer 1, jag vet inte vad det flög i folk, men de blev som förbytta i alla fall. Åkte hem vid stängning 02.00, var hemma 02.30, käkade lite julmat och snackade lite, la mig 03.00, fick ett samtal av min kära pojkvän som gärna ville sjunga Eloise och prata hela vägen hem från Hotellet. Somnade 03.30, klev upp igen 06.30. Ja, ja självförvållat men kul!
(Efterfest bara vi två med gamla 90-talshits)
Säsongens största ankomst idag!! Flöt på Ok, otroligt roligt i vilket fall som helst.
Bor kvar i B10 i natt också (Mikaela ville det..) flyttar imorgon när jag är ledig. Ska nog träna bort julmaten och sola lite till nyårsafton.
Hare gött, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar