tisdag 1 december 2009

Varför skriver du A på dina grisar? Därför att de heter..And..Anders!

(Så här ser det ut från mitt hus o i mitt hus)
Igår pratade vi en massa gamla minnen och dumma grejer vi gjort och sagt förra säsongen. Bland annat kom Amandas klassiska citat från bokningen upp. Hon såg att det var ett danskt nummer som ringde och svarade: "Välkommen till Sverige, det är Amanda." Tror det är mitt favoritcitat. Är nu alltså uppe i Stöten igen och det känns inte som jag har varit härifrån trots att mycket har hänt sen sist jag var här. Var uppe på kontoret igår och hälsade på alla, det var jätteroligt. Igår var vi också nere i Sälen och bunkrade upp. Det obligatoriska: Apoteket, Ica och Systemet. Ingenting är som sagt var öppet här än. Idag ställde vi klockan på 07.00 för att hinna se första avsnittet av julkalendern. Vi gjorde risgrynsgröt med saftsoppa och lussebullar, hur mysigt som helst. Men jag var inte glad när jag vaknade och insåg att det var min dumma, dumma idé.. Eftersom vi skulle upp så tidigt orkade jag inte gå från mitt hus i morse så jag hade en "sleep over" hos Mikaela och Angelica. Jag och Mikaela sov skavfötters. Kul. Det var väldigt blandade känslor att lämna A och A-sås i söndags morse. På ett sätt är jag ju jätteglad att få komma upp igen och jobba! Men det är fruktansvärt långt hemifrån. Men idag är det bara 10 dagar kvar till han kommer upp. Tjoho!

I lördags bakade vi pepparkakor, tänk va fort man tröttnar.. Ja, ja snart är det sommar! I lördags kväll var vi hos Markus och firade hans födelsedag och sen vidare till hotellet. Insåg just att vi blev fotograferade där..Måste kolla det nu.. (http://www.grandnoje.se/ vimmelbilder 28/11)

Ikväll är det lammet och grisen. Nu är det plugg!

1 kommentar:

  1. syster7.12.09

    "i lördags bakade VI pepparkakor" ??!! Tack för att du refererar till mig som NI! Btw.. glömde jag min tröja eller?

    SvaraRadera