torsdag 19 augusti 2010

Ät svenska äpplen för helvete!

Ja, detta kommer från en liten dekal på en bil som vi körde bakom idag. Man såg den knappt (dekalen alltså, inte bilen..) föraren var en dam i medelåldern. Undrar om hon visste att den satt där eller om hon bara gillade närproducerat?

Idag valde vi mellan om vi skulle ta en eftermiddagslur eller åka till Göteborg för att köpa soffbord. Vi valde Göteborg. På vägen kom Andreas på att det finns en Outlet i Kungsbacka så vi åkte dit. Han köpte kläder och jag köpte kuddar. Man kan aldrig få för många kuddar. Sedan körde vi till Chilli, jag stoppade ett halvdant soffbords-köp men sa ja, ja, ja (precis som Victoria fast av en annan anledning..) till ett sideboard som jag nu gjort till ett barbord. Mina damer och herrar, vi har ett barbord!! Hur kul är inte det. Eller "brattigt"* som vi säger hos oss. Barbord och Tropicana-juice är brattigt!


Jag har nu "lull-lullat" som Lulu säger, tog mig ett glas rosévin och lyssnar på "Snart tystnar musiken" med Tomas Ledin. Livet är gött..

*Ordet brattigt kommer från ordet "Brat" som egentligen betyder skitunge eller någon som har mycket pengar. Att något är brattigt betyder således att det kostar lite mer och är fullkomligt onödigt, men kul.
Källa: Andreas Johansson

1 kommentar:

  1. syster19.8.10

    de blev alltså inget soffbord?
    men fint barbord. kommer o inviger de snart ;)

    SvaraRadera