onsdag 4 augusti 2010

"Det gör bara ont att gå till doktorn. Man ska stanna hemma."

Nu är vi hemma igen och det känns faktiskt ganska skönt. Hade det jättebra hemma men nu är det tid för att organisera livet igen. Idag ska vi börja träna och det hälsosamma livet har nu inletts! Andreas lyckades inleda det hela med att bli stämplad på vänsterfoten. Den blev blå och typ dubbelt så stor. Så igår var det vårdcentral och sedan röntgen, läste remissen och fattade ingenting.. "Vä fot ngt kallare än hö. Palaeng klotrerrr bruurrrr osv." När läkaren sagt till Andreas att det nog inte blev någon fotboll på ett tag kom han uthaltandes och satte sig i väntrummet. "Jag svettas!" och ögonen började tåras. Fan målades på väggen "Jag kommer få gå med gips i Turkiet!" Men som den goa tjej jag är försökte jag peppa "Då får du nog inte följa med, jag tror inte man får flyga med gips.." Men ingen fraktur så idag är det jobb och sen match på söndag igen.. I alla fall vann de matchen på förlängning och straffar och nu hägrar Svenska Cupen.

Igår var det grillning hemma hos svärmor och svärfar. Vi hade fixat köttet och potatissalladen och svärmor tyckte det var det godaste hon ätit i hela sitt liv så det tog vi som en komplimang. Efter middagen blev det ett dopp i Rydbo-sjön och det var..jätteskönt.. Vattendjuren Johanssons låg i länge och tyckte det var så varmt så varmt. Jag fick höra "Sluta sjåpa dig, så kallt ät det ju inte! Du har bara för lite underhudsfett!" Nja det tror jag ju inte, har bara blivit en badkruka. Men jag doppade mig! Sen åkte vi hem, drack kaffe och spelade ett parti Skippbo. Annars är det mest Turkiet som vi talar om nu. Enligt Anna-Lena är det sju veckor kvar på fredag! Det ska bli fantastiskt gött! Är såå utomlandssugen nu. Har redan börjat kolla på resor till vintern, kanske ett besök på FUE?
Içmeler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar