söndag 8 augusti 2010

Ska jag upp nu?

Det har varit en väldigt lyckad helg måste jag säga och nu sitter jag här i soffan lite schleten.. Brudarna kom i fredags vid lunch, hämtade de alla i Göteborg. Lova trodde att hon skulle vara kvar på Öland och mjölka kossor så hon blev överraskad. Det blev singstar och öl hemma. Middag sen och hembakad tårta som blev fantastiskt god om jag får säga det själv. Och det får jag ju. Vidare kom Jonas, det blev bad för vissa, lite film och sen var det dags att däcka efter en lång dag.
Gårdagen bestod av jättefint väder när vi anlände till Göteborg vilket hade lockat fler folk till Liseberg än vi. Vi struntade i att gå in då vi är lätt folkskygga. Istället blev det lunch i solen på Grindstugan vid trädgårdsföreningen, ljuvligt! Efter detta var det sightseeing-båten Paddan som stod näst på schemat. Väl där började det regna. ÖSREGNA. Pisseblöta gick vi sen vidare till Tapas-stället Mañana. Vilken fantastisk mat och dryck de har där! Kan varmt rekommendera det. Snart ska nog min vitlöksandedräkt gå bort också.





Sen var det spårvagn till Hisingen där Viktor numera bor. Ombyte och förfest sen åter ner på stan. Chez amis och Trädgår'n där det blev fler drinkar och lite dans.

När jag kom hem så viskade jag till en stensovande Andreas: "Hej!" Varpå han med ynklig röst lite oroligt frågar:
"Ska jag upp nu?"
"Nä, du ska inte upp. Klockan är halv fyra."
"Ahh.."

Ligger just nu som femte reserv till skolan och blev antagen till ledarkursen i Danmark i januari. Snabb uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar