tisdag 17 augusti 2010

Och segrarna är.. Emmelie & Andreas!

(bild från recept.nu)

Ny vecka, nya möjligheter. Fem och en halv vecka kvar till Turkiet!

Det har inte hänt så himla mycket på det senaste faktiskt. Var hos svärföräldrarna i fredags och grillade och spelade skippbo. Vann ena gången, tvåa andra gången. Lördagen var inte så rolig. Jag och min sambo gillade inte varandra skitmycket den dagen men det gick över som tur var. Tog en lunch på stan med Höglund sen blev desvärre Lisa Nilsson inställt för min del då min pojkvän glömt att nämna att respektive var medbjudna på kräftskivan han skulle på och då gärna ville ha med mig.

Så vi dök upp på Mjörnvallen för tipsrunda, lekar och kräftor. Det var jättetrevligt. Pojkarna i fotbollslaget hade fixat tält, musikanläggning och mycket kuligt. Dreamteamet Emmelie-Andreas vann givetvis tipspromenaden (det var ganska väntat..) och vann en vinflaska. Men den tog slut ganska fort.

Eftersom vi var ute i sista sekunden blev det frusna kräftor och räkor vilket är en dödssynd här. Andreas tyckte att de kinesiska jumbo-kräftorna smakade skit och ju längre kvällen led bjöd han in alla han såg på "en riktig" kräftskiva till nästa helg med "riktiga havskräftor"! Jag har ju faktiskt inte smakat såna nångongång och därmed (enligt min pojkvän) inte känt livet i mig. Typ.. Han var för övrigt riktigt rolig där på kvällen när vi skulle cykla (?!) hem. Mitt i en mening började han på en helt annan: "..Åh men vilket väder vi har fått då! Tänk man kunde bott i Pakistan och det hade inte varit roligt ska ni veta! Paddla runt i kanoter på gatorna! Ha ha ja jäklar..!"

På söndagen var det släktkalas i Gräfnäs där jag fick träffa lite nytt folk. Vi käkade grillbuffé, typ som lammet och grisen fast mindre. Sen fick vi en guidad vandring runt slottet av farfar som tycker om att berätta. Mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar