tisdag 10 augusti 2010

Dagens AIF-profil

Andreas Johansson 22-årig mittfältare spelar i tröja nr 16.  Årets överraskning i AIF 2009 som vi i år tycker har tagit ytterliggare ett steg i sin utveckling. Andreas lever mycket på sin attityd och inställning, gör mycket skitjobb i det tysta på planen. En mycket bra närkampsspelare och bra i luftrummet trots sin längd. Med andra ord lagets tuffing, i allafall på planen!

Så stod det i att läsa i AIF:s programbla i söndags då det var DM-match mot Vårgårda. Hi hi jag kunde inte sagt det bättre själv..

Igår var vi på "Hemmakväll" för att hyra film. Tog ungeför 45 min innan vi kommit överens om vilka vi skulle se. Bestämde oss i allafall för att ta tre stycken, varsin man fick välja själv och den tredje skulle vi bestämma tillsammans. Det gick jättebra. Vi klunsade som vanligt.  (Min film vann men den var jättedålig så det var en lose-lose-situation skulle man kunna säga..) När vi kom fram till kassan blev jag lite förvirrad då jag skulle betala men hade fyra filmer i min hand!? Ehh.. Andreas fick gå och lämna den medan jag fumlade efter mitt kort.
Kassören, kille i min ålder: "Har du kundkort eller legitimation?"
"Näe, kundkort har jag inte.:"
"Men kanske legitimation?"
"Ja visst har jag legitimation"
"Du har kanske till och med ett telefonnummer? *Fniss*"
"Jajemän!"
"Tack å mycket, ha en bra dag!"
"Tack själv. Hejdå." Går mot dörren.
"Du! Glöm inte din pojkvän!"
"Jaså, han ska också.. ja tack.."

Andreas reaktion på det hela var: "Kunde du inte sagt att vi skulle få filmerna gratis om han fick ditt telefonnummer?"
"Om något ledde till att vi fick pengar så skulle du sälja mig utan några som helst funderingar!"
"Eh.. ja!"
"Först skulle du sälja mig, sen skulle du nog sälja dig själv och allra allra sist skulle du sälja din mamma."
"Ja men mamma är ju ovärdelig!"
Ha ha ha kul kille..NOT. Så fort jag jävlas med mammagris-skämten så får jag dom direkt upp i fejset igen.

Men nu väntar vi alltså på att bli uppköpta av Barca eller Milan. Så alla ni som äger fotbollslag i varmare breddgrader och är intresserad av en liten mamma-kär mittfältare från Alingsås, det går bra att kontakta hans manager på 0768-89 68... Han är skitbillig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar