torsdag 5 augusti 2010

Fem stjärnor i hemmafru-himlen!


Lyssna på det här: Jag har lånat en symaskin! Vad ska jag med den till undrar kanske ni? Ja, det gör jag med.. Men jag behöver lägga upp gardinerna i köket och sen sy en liten gardin till det lilla fönstret i sovrummet och jag tänker: Jag är ju rätt pysslig så om jag bara får sitta i lugn och ro och pilla så blir det säkert jättefint. För er som inte känner mig är det allmänt känt att jag smugglade ut halvfärdiga plagg och sticknings-arbeten i Åsas handväska för att sedan få frågan veckan efter av syslöjds-Maggan:

"Emmelie, hur gick det med den där jeanskjolen som.."
"Jo, den blev kanon! Tog hem den förra veckan. Såatte.. Andvänder den bara vid fina tillfällen. Mmm.."
Det är nog preskriberat nu. Fick VG och sprang. Hon kommer aldrig hitta mig! Moahaha..

I alla fall klev jag upp 8.00 började tvätta, svängde ihop några tårtbottnar, gick och handlade och ringde alltså Andreas farmor för att låna hennes symaskin. Jo, visst fick jag låna den. Jag fick faktiskt till och med sitta hos dom och sy om jag ville det.. Nä, det ska inte finnas ett enda vittne till detta.

Projekt 2 idag alltså. Tårta! Brudarna kommer imorgon och vi ska fira Lovas 25-årsdag några månader försent. Hemliga grejer på schemat men förhoppningsvis blir tårtan typ såhär.

Igår var vi runt på stan för att kolla soffbord och lampor. Hittade två stycken jättefina taklampor på Jordnära. Allt var frid och fröjd och monteringen närmade sig. Nu har jag hittat min sambos dåliga sida: OTÅLIGHET. Snacka om Dr Jekyll.. Det är som djävulen flyger i honom så fort det inte går som han vill. Han blir knallröd i ansiktet, svettas och svär och jag fattar ingenting.

Och så har vi stora problem med att hitta soffbord. Antingen är det för litet, för dyrt, för vanligt, för lågt, repigt eller är vi helt enkelt av olika åsikt. Vi har hört så mycket om Second Hand-affären "Vinden" så vi tänkte att vi skulle kolla in denna igår och se om de hade nåt fint bord. "Affären" är en stor lager-lokal ute i ett industriområde som öppnade klockan ett. Vi var där fem över. FULLT. MED. FOLK. What the F!? Detta var alltså Kupan gånger tusen. Pensionärer överallt! Men jag fattar inte, de flesta grejer är från typ 50- 60- & 70-talet vilket innebär att det måste vara generationen som pensionärerna tillhör som har lämnat in alla grejer. Men va fan, ska de köpa tillbaka allt? Eller kan de inte få nog av gammal plast-skit eller porslin med avskavda guldkanter? Va?

Vi fick i alla fall panik och Andreas hade lite svårt att andas.
E -Ska vi gå ut?
A- Ja, snälla! Det luktar gammal gubbe här.
E- Jag kommer inte ut!
E & A- Hjälp!!!
Typ så var det.. Aldrig mer. Det blir nya grejer till fullpris. Som luktar nytt fabrikstillverkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar